In de digitale wereld waarin we leven, zijn we kritischer dan ooit. Klanten, burgers, patiënten, medewerkers of studenten verwachten steeds meer van je organisatie. Ze willen niet langer in de wachtrij staan, formulieren invullen die ze al eerder hebben ingevuld, of verdwalen in onduidelijke processen. Dan haken ze af.
Elk moment waar een gebruiker met jouw organisatie in contact komt, wil je daarom optimaal benutten. Want al die momenten creëren de gebruikerservaring van een individu.Maar wat willen je gebruikers nou eigenlijk? Wat beweegt ze? Wat houdt hen tegen? Hoe gedragen ze zich op dit moment? En waar wil je hen uiteindelijk naartoe begeleiden? Het gaat erom ze écht te begrijpen en te helpen hun doelen te bereiken.
Bij Experience Management draait het om de interacties, verwachtingen en emoties die gebruikers ervaren in het contact met jouw organisatie. Maar het gaat verder dan dat. Het raakt alle facetten van de organisatie:
Het succesvol inrichten en beheersen van de gebruikerservaring, vereist een integrale benadering waarbij afdelingen samenwerken. Want met een strategische aanpak help je gericht je gebruikers hun doelen efficiënt te bereiken. Maar hoe kun je de gebruikerservaring dan voortdurend blijven verbeteren?
Waar zit de kern uitdaging van je organisatie? Waar lopen gebruikers tegenaan? Waarom worden doelen niet behaald? Onze consultants luisteren aandachtig naar jouw vraag en stellen de juiste vragen om de kern van de uitdaging te achterhalen.
Voor iedere uitdaging doorlopen we vijf stappen zodat je vaardigheden leert om de gebruiker écht te begrijpen en toe te passen om tot betere oplossingen te komen.
Zo zorgen we ervoor dat je alle vaardigheden opbouwt om de Experience-strategie concreet door te kunnen vertalen naar implementatie.
Leer er alles over in onze tweedaagse Customer Experience opleiding.